بررسی وضعیت نهایی پروژه پل قوسی سد گلورد و برنامه‌ریزی برای افتتاح پل انجام شد.

بررسی وضعیت نهایی پروژه پل قوسی سد گلورد و برنامه‌ریزی برای افتتاح پل انجام شد.

به گزارش روابط عمومی ماشین‌سازی اراک، جلسه نهایی پیش از افتتاح پل زیرقوسی گلورد در روز دوشنبه پنجم آذرماه در دفتر مدیرکل آب منطقه‌ای استان مازندران برگزار شد. این جلسه با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاونت پروژه‌ها، مدیرعامل گروه پل و مدیر پروژه تشکیل گردید. هدف از این جلسه بررسی وضعیت نهایی پروژه، رفع موانع موجود و برنامه‌ریزی برای افتتاح پل بود.
در آغاز جلسه، بهزادی، مدیر پروژه، گزارشی جامع و دقیق از وضعیت فعلی پروژه ارائه داد و نصراله‌زاده، مدیرعامل گروه پل و سازه ماشین‌سازی اراک، به جزئیات فنی و مهندسی و مراحل مختلف ساخت و نصب پل پرداخت.
در ادامه قدیری‌زاده، معاونت پروژه‌ها، با اشاره به مشکلات متعدد در حمل و نقل، شرایط پیچیده نصب و مسائل تأمین مالی، بر عزم راسخ تیم اجرایی تأکید کرد و گفت: “ماشین‌سازی اراک با هدف تحقق ارزش‌های معنوی و مسئولیت اجتماعی و رفاه شهروندی مردم منطقه، تلاش مضاعفی برای اجرای این پروژه انجام داده است و ما با همه توان خود در تلاش هستیم تا این پروژه را به بهترین نحو ممکن به سرانجام برسانیم.”
سرائی، مدیرعامل ماشین‌سازی اراک، ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت مناسب و اتمام به موقع اجرای پل، از تلاش‌های همکاران خود در طراحی، مهندسی و ساخت با کیفیت پل در کارگاه‌ها و همچنین عوامل اجرایی نصب پل قدردانی کرد. وی همچنین از همکاری و مساعدت‌های شرکت آب منطقه‌ای استان مازندران، کارفرمای این پروژه، و مشاور پروژه تشکر نمود و آمادگی ماشین‌سازی اراک را برای اجرای سایر پروژه‌های استان مازندران اعلام کرد. سرائی افزود: “ما به دنبال ایجاد روابط مستحکم و پایدار با مشتریان و شرکای خود هستیم تا بتوانیم در آینده نیز پروژه‌های بزرگ‌تری را به انجام برسانیم.” وی با بیان اینکه این پل نه تنها به عنوان یک سازه مهندسی بلکه به عنوان یک نماد توسعه و پیشرفت در منطقه تلقی می‌شود، بر لزوم توجه ویژه به کیفیت و ایمنی در اجرای آن تأکید کرد.
داودیان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مازندران، نیز از کلیه عوامل اجرایی و مهندسی این پروژه در ماشین‌سازی اراک تقدیر کرد. وی با اشاره به توانمندی‌های بالای ماشین‌سازی اراک بیان داشت: “اگر شرکتی دیگر غیر از ماشین‌سازی اراک پیمانکار این پروژه بود، اکنون در این مرحله نبودیم.” او همچنین ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت‌های بیشتر ماشین‌سازی اراک در استان مازندران بهره‌برداری شود.

در پایان جلسه، تصمیمات لازم برای مراحل نهایی افتتاح پل اتخاذ شد و مقرر گردید که برنامه‌ریزی‌های لازم برای مراسم افتتاحیه انجام شود. این مراسم به عنوان یک رویداد مهم در تاریخ منطقه تلقی می‌شود و انتظار می‌رود با حضور مسئولین محلی و ملی برگزار گردد.
پس از این نشست، سرائی مدیرعامل ماشین‌سازی اراک با بازدید از پروژه و روند نصب پل، نظارت مستقیم بر فعالیت‌ها و پیشرفت‌های انجام شده را مورد بررسی قرار داد. این بازدید نشان‌دهنده اهتمام ماشین‌سازی اراک به کیفیت و دقت در اجرای پروژه‌های عمرانی است. وی همچنین با تیم اجرایی گفتگو کرد و نظرات آنان را درباره چالش‌ها و راهکارهای موجود جویا شد. سرائی بر اهمیت همکاری و همفکری میان اعضای تیم تأکید کرد و گفت: “هر یک از اعضای تیم نقش حیاتی در موفقیت پروژه دارند.”
ماشین‌سازی اراک با بهره‌گیری از زیرساخت‌ها و نیروهای با تجربه و کارآمد در سطوح مختلف کاری، تیم‌های مهندسی زبده‌ای را برای طراحی، ساخت و نصب انواع سازه‌های فلزی از جمله پل‌های با دهانه بزرگ تشکیل داده است و تا به امروز قریب سیصد پل در ایران و منطقه طراحی و نصب شده است که نام شرکت ماشین‌سازی اراک بر تارک آنها می‌درخشد.
ماشین‌سازی اراک به عنوان تنها شرکت دارای دانش فنی و تخصص در طراحی، ساخت و نصب پل‌های زیر قوسی فلزی شناخته می‌شود که با بهره‌گیری از تجهیزات و جرثقیل‌های منحصر به فرد خود، که به طور خاص برای نصب این نوع پل‌ها طراحی و ساخته شده‌اند، توانسته است در این حوزه پیشرو باشد.
این شرکت پیش‌تر موفق به اجرای سه پل زیر قوسی فلزی شده است، اما پل زیر قوسی گلورد از ویژگی‌های متمایز و نوآورانه‌ای برخوردار است. در پروژه‌های گذشته، پل‌ها در محل کارخانه مونتاژ و دمونتاژ و سپس به محل پروژه منتقل می‌شدند؛ اما در این پروژه خاص، تیم طراحی و مهندسی ماشین‌سازی اراک با انجام تغییرات و اصلاحات دقیق در نقشه‌ها و فرآیند ساخت، موفق شدند اجزای بسیار گسترده این پل با وزن ۲۲۰۰ تن را بدون نیاز به پیش‌مونتاژ به محل پروژه انتقال دهند. عملیات نصب این پل نیز با دقت بالا و بدون هیچ‌گونه انحرافی انجام شد که نشان‌دهنده مهارت و تخصص بالای تیم فنی این شرکت است.
با توجه به موقعیت پل در یک منطقه جنگلی و کوهستانی، انتظار می‌رود که این سازه به عنوان یک جاذبه گردشگری مورد توجه قرار گیرد به همین منظور دو مسیر پیاده‌روی زیبا در دو طرف پل نصب خواهد شد تا بازدیدکنندگان و گردشگران بتوانند از مناظر زیبای دریاچه و محیط اطراف لذت ببرند. این پروژه علاوه بر توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل منجر به رونق گردشگری و اقتصاد محلی خواهد شد.